woensdag 13 juni 2012

Kaketoe (1)

Na de ochtendwandeling zat ik binnen koffie te drinken. Het regende alweer. Opeens zat er een oude bekende op de rugleuning van de stoel. Al lang niet meer gezien in de tuin. Ik hoorde ze wel regelmatig luid schreeuwend overvliegen. Ook zaten ze af en toe in grote getallen in de straat. Snel wat voer gestrooid.
Hij of zij voelde zich even bedreigd door een andere vogel die overvloog. Precies op het juiste moment afgedrukt. De gele kam is niet vaak zo mooi te zien.
Ik kwam er overigens nu ook achter dat deze kaketoe waarschijnlijk al wel eerder geweest is deze week. De bus met vogelvoer heb ik namelijk al een keer van het gras af moeten halen. We hadden Floor in eerste instantie hiervan beschuldigd. Maar Floor haalt nooit iets van tafel. En het deksel was ook beschadigd.
Ik ben met mijn telefoon binnen achter een muurtje gaan staan en heb de dader op heterdaad betrapt. De bus einigde uiteindelijk op de grond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten