zondag 26 augustus 2012

Willoughby Fauna Fair (dieren)

Bij deze Fair waren heel wat Australische dieren te vinden. Toen ik een foto van de spin wilde maken zei de man dat hij het deksel er wel af wilde halen. "Laat maar mooi dicht", liet ik hem weten. Ik ben deze spin in het wild nog niet tegengekomen al schijnt heel veel voor te komen. Deze man vertelde later het een en ander over spinnen aan de kinderen. De gouden regel was: Pak of raak nooit een spin aan.
Slangen blijf ik geweldig vinden. Althans deze niet ???? gevaarlijke. Anders had hij hem nooit zo dichtbij laten komen toch. En dat velletje voelt zo koud en glad aan. Ondanks het schubpatroon is de huid zo goed als helemaal glad. Dit is een python, ik dacht dat hij zei de green python.
Tijdens de Faire erg veel aandacht voor de kinderen. Elk half uur was er wel iemand die iets over een groep dieren vertelde. Tijdens deze kleine sessies werd er veel verteld over het goede van dat speciale dier. Op de foto hierboven zie je de Frogmouth. Welke???, er zijn er meerdere van.
Op de foto hierboven een heel bijzonder beest. De ?????. Ik heb de naam nog niet kunnen vinden op internet. Je moet goed kijken wat de voorkant is. Qua bouw zijn de voor en achterkant zo goed als gelijk. Het huidje lijkt wel een beetje op een dennenappel.
En dan dit groene kikkertje. de green tree frog. Heel mooie kleine zuignapjes aan de pootjes. Deze was al 10 jaar oud. In gevangenschap worden ze wel 30 jaar.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten