maandag 16 april 2012

Water Dragon

De eerste keer dat ik deze hagedissen zag was bij de Chinese tuinen (Darling Harbour) in hartje Sydney. We woonden toen nog tijdelijk in het hotel. In de loop van de middag ging ik dan meestal naar dit kleine parkje om op een van de bankjes een boek te lezen. Er ritselde wat achter me. Een grote hagedis zat op het muurtje achter me. Van die hagedis heb ik toen wel een foto genomen, maar die foto staat waarschijnlijk op een van de oude computers. Deze foto's zijn van dit weekend.
Ze komen hier vrij veel voor. In het wild, maar ook in tuinen en parken. Er zijn mensen die ze als huisdier houden. Wat niet zo verstandig is, ze vragen toch wel speciale zorg.  Langs een wandelpad bij Manly hebben we ze vorig jaar voor het eerste ontdekt.
Afgelopen weekend met een paar Nederlandse meiden even weer naar Manly geweest. Kijken of de hagedissen er nog zaten. En ja hoor. Enkele kleintjes, maar ook wat grotere. Ze worden tot ongeveer 80 cm lang. Deze twee (foto hierboven en foto hieronder) waren wel zo groot. En zeer fotogeniek. Ze bleven rustig zitten.
Deze strandfoto is van eerder. Deze even ter verduidelijking. De Dragons zitten o.a. in die bosjes die je achteraan op de foto ziet. Bij die twee gebouwen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten