dinsdag 18 juni 2013

Bloemen maken

Een tijdje geleden heb ik wat berichten geplaatst van een tentoonstelling. Naast de vouwsels van de Origamigroep was er toen ook een presentatie van zelfgemaakte bloemen. Het leek me wel leuk om dat te leren.
Ik ben inmiddels al begonnen. Ik heb de nodige bloemen al gemaakt. Hierboven het totale boeketje. Daarna wat foto's van de afzonderlijke bloemen.
Dit moet het viooltje voorstellen. Pansy in het Engels. Ik vond het zelf meer op een lathyrus lijken. Maar dat doet er niet toe. Toen ik deze af had wilde ik er nog een paar maken. Ik begon met  roze en lila. De lathyrus zie je veel in die kleuren.  De cursusleiders schoot helemaal in de stress, die bestonden niet. Een pansy was paars, geel en oranje. Op het secretariaat even op de computer een pansy opgezocht. Het een viooltje zag ik toen en gelukkig een afbeelding van een roze.
Tijdens mijn eerste les de narcis gemaakt. Een daffodil zoals ze hier zeggen. De daffodil wordt hier als 'symbool' voor de kankerstichting gebruikt.
Bij een anders les deze corage gemaakt.
Waar bestaan ze nu uit?  IJzerdraad en nylonkous. Een probleem op dit moment. Waar koop je dunne gekleurde nylonkousen. Even zoeken maar op internet want in de winkels liggen alleen hele dikke dure nylonkousen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten