woensdag 11 december 2013

Familiebezoek

Sommige weten dat er nog familie van mij in Australiƫ woont. De jongste zus van mijn oma heeft in 1953 met haar gezin Nederland verlaten. Zij woonde samen met haar dochter in Darwin. In 2011 ben ik bij ze op bezoek geweest. Ze zijn inmiddels beide overleden. Met de andere familieleden heb ik tot nu toe alleen telefonisch contact gehad of via briefwisseling.
De oudste zoon van die oudtante (een neef van mijn moeder dus) woont in de buurt van Geelong. Dat ligt onder Melbourne. Omdat we daar vorige week in de buurt waren zijn we er even langs/binnen geweest. We misten een afslag op de snelweg. Eentje later dus maar afgeslagen. Wat doe je tegenwoordig nog zonder TomTom!!!!!! De verharde weg ging al snel over in een zandweg.
We hadden het juiste adres snel gevonden. Een lange oprijlaan. Hier zeker niet ongebruikelijk in het buitengebied.
Het was een erg gezellige zondagmorgen.
Omdat we tot die dag nog maar een levende kangoeroe hadden gezien vroegen we of hij wist waar ze ergens zaten. Bij de golfbaan was het antwoord. Daar liggen ze gewoon tussen de golf spelende mensen. Route beschrijving richting de golfbaan gekregen. Kon niet missen. En inderdaad daar zagen we ze liggen. Alleen bij de ingang van het golfterrein stond dat kangoeroespotters niet welkom waren. Bovenstaande foto vanaf de weg genomen.

Waarom juist op het golfterrein al die kangoeroes? Door het regelmatig bemesten en besproeien van het gras, is het gras daar altijd lekker mals en sappig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten