dinsdag 22 februari 2011

Cruiseschepen Q M 2 en Q E

Vanmorgen vroeg (22 febr tussen 5 en 6 uur) zijn deze twee gigantische cruiseschepen hier aangekomen. De Queen Mary 2 en de Queen Elizabeth (de voorste). Jammer dat we het niet live gezien hebben. Ik wist de tijd niet. Dit beeld zag ik vanmorgen op de tv.
Ik was al wel van plan om vandaag naar de stad te gaan om de schepen van dichtbij te bekijken. Ik was niet de enige zal ik je vertellen.
De QM2 (2003) is de grootste van de twee en al eerder hier geweest. De QE is de nieuwste (2010). Voor haar de eerste keer dat ze Sydney bezoekt. Het zijn niet de grootste cruiseschepen. Dat is de Freedom of the Sea. Zal hier ook wel een keer komen. Bijna wekelijks leggen hier wel cruiseschepen aan. Maar niet van deze omvang.
Hier nog even een blik op beide schepen. Recht de QE en midden achter de QM2. Ik heb weer wat gelopen die middag. Drie keer nat geworden (zie de grijze wolken). Je moet er wat voor hebben.

1 opmerking:

  1. Wat een knoerten! Ongelooflijk he, een soort drijvend dorp. Bijzonder om dat te zien aanleggen in de haven. Weet je wanneer ze weer vertrekken en gaat dat dan net als met de Loveboat? En heb je Gopher en Vicky (dat irritante dochtertje van de kapitein) nog gezien? (hihi)

    BeantwoordenVerwijderen