zaterdag 12 oktober 2013

Resten van ........

De monorail heeft jaren het straatbeeld in een deel van de CBD van Sydney bepaald. Inmiddels is het geheel opgedoekt. Ik heb er eind juni of begin juli wel wat over op de blog gezet. De eerste foto is nog uit die periode.
Twee weken geleden liep ik in Pitt Street. Daar al niets meer te zien van de monorail. De afbraak werkzaamheden vonden grotendeels 'avonds en 's nachts plaats.
Afgelopen week zag ik vlakbij Darling Harbour deze blokken staan. Ik realiseerde me onmiddellijk dat het de resten waren van de staanders waarop de baan van de monorail lag. Nu wel!!!
Enkele dagen daarvoor had ik ook ergens zo'n blok gezien, maar toen was het aan de bovenkant helemaal afgedekt met zwart plastic en rood/wit lint. Ik dacht nog: wie sluit er op zo'n plek nu een afvalbak af!!!!! Daar zat dus ook zoiets onder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten