zondag 4 november 2012

Amsterdam, die oude stad, is gebouwd op palen

Sydney daarintegen is gebouwd op, in en tegen rotsen. Het bouwen van een huis zal dan ook niet zo'n eenvoudige klus zijn. Ik kan me nog wel herinneren toen we hier huizen gingen kijken we bij een huis kwamen waarbij de kelder helemaal was uitgehakt.
Bij het huis rechts (foto hieronder) kun je ook mooi zien dat de begane grond alleen maar aan de voorkant een ruimte heeft. Misschien wordt dit ook al wel de kelder genoemd. Ik kan even niet zien welke verdieping op straatniveau ligt. Zou maar zo de bovenste kunnen zijn.
Op de laatste foto zie je een begraafplaats. Ook op die rotsen. Zouden de graven hier dezelfde diepte hebben als in Nederland. Lijkt me haast een onmogelijk klus. (de locatie heb ik bij deze begraafplaats gezet)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten