zaterdag 10 november 2012

Resultaten cursus (1)


Erg genoten van de fotografiecursus. Om half 9 's morgens werd ik verwacht bij zijn huisadres in North Narrabeen. Ik was binnen een half uur ter plekke. Had ik richting Sydney CBD gemoeten of daarachter dan had ik er extra reistijd voor uit moeten trekken. Aan de andere kant van mijn route (richting CBD dus) reed een lange lint van auto's stapvoets richting stad.
Het zou ondanks de eerdere slechte weervoorspelling toch een warme dag worden.
Eerst bij Peter (ook een Peter) thuis de nodige dingen van de camera doorgesproken.
Nog voor lunchtijd naar buiten voor de eerste echte opnames. Geen erg spectaculaire beelden, maar de bedoeling was dat alles op de foto scherp in beeld moest komen. Het eigenlijke werk (panoramafoto maken) komt pas later, namelijk met behulp van de computer de foto's tot een aan elkaar plakken.
Peter had nog wel een mooi verhaal bij dit stukje strand. Op de eerste foto zie je in het midden een zandbank ontstaan. Door de getijdewerking wordt deze zandbank jaarlijks gevormd.
Een keer per jaar wordt de bult weer afgegraven en teruggestort in zee.
Als locatiepunt heb ik de weg (ongeveer bij de brug) genomen die je op de eerste foto ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten