vrijdag 2 november 2012

't Winkeltje

Op een zondagmiddag zijn we naar Smithfield gereden. Daar is DE Nederlandse winkel. Ik was er al wel een keer geweest, Peter nog niet. Vooraf even wat kennissen gebeld of we nog wat voor ze mee konden nemen. Er waren wel wat wensen. Ook onze Australische buurvrouw even benaderd. Wil die dan ook wat van Nederlandse bodem. Jazeker, een pot Groene Zeep.
Hier hebben ze volgens mij het grootste assortiment Nederlandse producten. Het wordt allemaal geimporteerd. In sommige winkels vind je wel producten waar Dutch bakkery op staat, maar dat wordt wel hier gemaakt. Maar hier dus niet. Alles import. Kijk voor aankoop goed naar de houdbaarheids datum die erop staat. En al helemaal bij de spullen die bij de 'aanbiedingen' liggen.
De winkel ligt op een industrieterrein. Dit is de voorgevel van het 't winkelje. Bij de groene luifel is de ingang. Rechts daarvan, op de grond, een paar buitensporig grote klompen. Die liggen wel aan de ketting.
Eenmaal binnen hoor je Nederlandse muziek, maar wel die van 20/30 jaar geleden. Op bovenstaande foto is goed te zien dat Koopmans goed vertegenwoordigd is.
Ook Hak heeft de nodige potjes hier op de plank staan. Bepaalde mixen van Koopmans kan ik me nog voorstellen, maar al die Hak. Zal toch wel verkocht worden.
En dan niet te vergeten DROP, DROP, DROP. Normale  verpakking, maar sommige ook in grote kilozakken. Daar hebben we natuurlijk wel wat van meegenomen. Mijn favoriete dropje hadden ze helaas niet.
Ben je opzoek naar een Nederlands souvenirtje. Keuze genoeg. Op de foto staan nog maar een derde deel schat ik.
Achteraan in de winkel is nog een afdeling non-food met o.a. Brabantia, wat meubilair, textiel en natuurlijk ontbreekt de voorraad oranje ook niet.
Heb je nog muziekwensen, dan kun je uit hier niet terecht voor het meest recente materiaal. ZE hadden zelf nog een LP van Heintje.
De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit. Ik heb ze soms met grote afstand met de telefoon genomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten