maandag 5 november 2012

Dode vogel in de tuin of toch niet!

Het is al wel enkele weken geleden dat ik deze 'dode' vogel in de tuin zag liggen. Ik wilde het snel opruimen voordat Floor ermee aan de haal zou gaan. Dichterbij gekomen zag ik dat die bewoog en evenlater weg vloog.
Vandaag zag ik het weer. Deze Australian Magpie lag met z'n vleugels helemaal uitgespreid in de volle zon. Nu weet ik inmiddels dat ze niet dood zijn. Ik neem aan dat ze een zonnebad nemen tegen ongedierte.
Zelfs de rugveren zet die overeind. Na een minuut of 2 gaat die naar een schaduwplek
en begint zich  uitgebreid te poetsen.
Op onderstaande foto kwam ik erachter dat het een vogel is die hier in de buurt blijft. Ik kan hem herkennen aan zijn beschadigde bovensnavel. Het puntje is eraf.
Na enkele minuten poetsen begin het opnieuw. Totaal is die drie keer zo in de zon gaan liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten