donderdag 21 februari 2013

De bouw is begonnen

Halverwege onze straat is de bouw van een huis dan eindelijk begonnen. Drie weken geleden waren de eerste activiteiten te zien. De afbraak van het huisje. Er wordt hier aardig wat gerenoveerd, maar van dit huis was niets meer te maken.
Inmiddels is de wederopbouw gestart. In het voorbijgaan vanmiddag (rond 15.00 uur) sprak ik de aannemer. Hij was druk bezig het nodige af te dekken en af te sluiten. Waarom was mijn vraag? Nou zei die, er komt straks een flinke regenbui aan. Ik ben benieuwd hoe ik het morgen aantref.
Ik vroeg hem hoelang de bouw zou duren. Zeker een maand of 8 en misschien wel langer. Het wordt niet alleen een groot huis vertelde hij, maar bijna al het materiaal komt uit China. Het is maar de vraag hoe snel dat hier is.
En de prijs werd ook even genoemd, $1,200,000.00. Aussie dollars wel te verstaan. (Bij de $ zetten ze ,,,, waar wij .... gewend zijn en omgekeerd.)
Het huis heeft al met al 2 jaar leeg gestaan. De buurman links had o.a. bezwaar aangetekend over de hoogte van de woning. Het zou hoger worden dan zijn huis.
Onderstaande foto, genomen vlak na de veiling, is van 22 januari 2011. En de opbrengst van het perceel was toen $1,995,000.00.
Reken even uit wat het geheel gaat kosten.
Chatswood mag er zijn wat prijzen betreft. Iemand anders uit de straat heeft zijn huis zonder te hoeven onderhandelen over de prijs voor $2,000,000.00
Het zijn wel Chinezen die het kopen. De gemiddelde Australiƫr kan dat niet betalen.

Aan het eind van het gesprek met de aannemer zei hij dat hij mij tzt wel een rondleiding zou geven.
Ik hoop dat hij daar tegen die tijd nog aan denkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten